SELKÄRYHMÄT

Fysakos järjestää fysioterapeutin ohjaamia selän terveyttä tukevia ryhmiä. Tunnit sisältävät harjoitteita, jotka parantavat muun muassa alaraajojen lihaskuntoa, tasapainoa ja keskivartalon hallintaa. Tunti alkaa aina alkulämmittelyllä ja päättyy liikkuvuutta ylläpitävään venyttelyyn.

Kaikki ryhmät käynnistyvät viikolla 37 ja sisältävät 13 jumppakertaa. Kausimaksu: 69€

Haluamme uudistaa palveluitamme, joten ensi syksynä jokainen ryhmä sisältää myös tasapainoa ja lihaskuntoa mittaavat testit, sekä jokaisen jumppaajan kuntotasoon sopivat kirjalliset ja kuvalliset kotiharjoitteluohjeet.

LEMPEÄ SELKÄHARJOITTELU

Tiistaisin klo 11.00-12.00 ohjaaja: fysioterapeutti, liikunnanohjaaja Markus

Keskiviikkoisin klo 17.30-18.30 ohjaaja: fysioterapeutti, liikuntaneuvoja Josefina.

Tässä ryhmässä tavoitteena on parempi tasapaino, liikkuvuus, kehon hallinta sekä hahmotus. Joka kerta koitetaan saada pieni hiki päälle, mutta ilman että paikat kipeytyvät! Lihaskuntoa tehdään monipuolisesti koko kehoon, erityisesti keskivartaloon. Käytetyt vastukset pidetään pieninä.

VAHVISTAVA SELKÄHARJOITTELU

Maanantaisin klo 16.30-17.30 ohjaaja: fysioterapeutti Satu

Tiistaisin klo 17.00-18.00 ohjaaja: fysioterapeutti, liikuntaneuvoja Josefina

Vahvistavassa selkäharjoitteluryhmässä vahvistetaan koko kehoa, huomioon ottaen selkävaivat sekä jumppaajien yksilölliset tarpeet. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnallisen liikunnan salissa. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa ja tuntonsa mukaan. Liikkeitä pyritään soveltamaan jokaiselle sopivaksi, ja jokaiseen kuntopiirin liikkeeseen annettaan raskaampi ja kevyempi vaihtoehto.

MIESTEN SELKÄRYHMÄ

Keskiviikkoisin klo 18.30-19.30 ohjaaja: fysioterapeutti, liikuntaneuvoja Josefina

Miesten selkäryhmässä kohotetaan kuntoa monipuolisesti ottaen huomioon selkävaivat sekä miehille tyypilliset ongelma-alueet esimerkiksi lonkkien liikkuvuus. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnallisen liikunnan salissa ja ryhmässä käytetään monipuolisesti hyväksi erilaisia kuntoiluvälineitä. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa mukaisesti ja kaikkiin liikkeisiin löytyy myös kevyempiä tai raskaampia vaihtoehtoja.

SENIORIRYHMÄ

Perjantaisin klo 11.00-12.00 ohjaaja: fysioterapeutti, liikunnanohjaaja Markus

Monipuolista tasapainoa kehittävää harjoittelua, sekä lihaskuntoa ylläpitävää/kehittävää harjoittelua. Harjoittelu tehdään jokaisen oman kunnon mukaan, pienillä vastuksilla. Liikkeitä sovelletaan kaikille sopiviksi. Tavoitteena saada pieni hiki ja pitää hauskaa liikunnan merkeissä!

Takaisin ylös